Topp 1000 saker att få uppleva #1 – Att kunna ta upp en gitarr och bemästra den utan någons vetskap så att alla i närheten bli sjukt impade (detta skall helst ske på en fest)

Topp 1000 saker att få uppleva är ett projekt jag och min vän Robin jobbat på som ett planerat boksläpp. Jag kommer här i bloggen att publicera utdrag utan inbördes ordning på saker som hade varit häftiga att få vara med om/göra, livstilar som hade varit roliga att leva und so weiter.

Nummer 1. Att kunna ta upp en gitarr och bemästra den utan någons vetskap så att alla i närheten blir sjukt impade (detta skall helst ske på en fest)

Jag och Robin har inte gjort någon vidare research inför våran bok, utan utgår endast från personliga erfarenheter. Då vi båda kunde relatera till den här coola upplevelsen gör jag ett antagande att ni kan relatera med. För vem känner inte igen sig i det här? Alla (läs: jag och Robin) har vi fantiserat om att blow:a everybodys minds någon gång genom att i smyg bygga upp en talang och sedan visa upp den i en explosion av excellens. Jag kan likna det här vid min viktnedgång den senaste tiden. För folk som står mig nära, som har följt processen, är mina cirkus 25 tappade kilo inte något märkvärdigt. Dom ser mig fortfarande killen som av källor oberoende av varandra liknats vid Eric Cartman från South Park. Men jag kan tänka mig att exempelvis mina stockholmska släktingar blir chockade vid juletid, när jag åker för att hälsa på dom. Det var ju vid midsommar vi sist sågs. Samma sak tror jag gäller med gitarrspelande, breakdancing, beatboxing, you name it. Har man sett en människa på sin första gitarrlektion har man redan dömt ut denna som dum i huvudet. Den enda man inte kan applicera denna formel på, är processen att se sitt barn lära sig gå. Jag tror i alla fall inte att det finns några föräldrar som tänker ”Men det kunde ju jag för 25 år sedan, dessutom tog det en jävla tid för dig.”

Kommentera

