You know what really grinds my gears? #2 – The Staple Singers – I’ll Take You There

Låten i fråga:

Har aldrig lyssnat så värst mycket till The Staple Singers. Grunden till min avsky mot låten ”I’ll Take You There” vilar någon annanstans. Under min tid som arbetslös har jag tyckt om att titta på morgon-tv på SVT och TV4. Och i TV4:s Efter Tio har man låten som vinjett. Jag har hört den så jefla många gånger nu. Till den grad att jag har svårt att titta på programmet. Det är inte heller så att den spelas en gång under programmet. Utan typ tusentals miljoner gånger. Varje övergång, varje reklam, varje vad som helst. Otroligt störigt.

Det hela är nog en del i att jag är trött på att vara arbetslös. Jag blev till och med, hör och häpna, uttråkad av att se Tobbe Trollkarl trolla i dagens program.

Bild 7

Kommentera

