Topp 1000 saker att få uppleva #7 – Att kunna gå förbi ett par äldre män som spelar shack och genom att bara titta på brädet för en snabb sekund göra ett drag som försätter den ena i shack matt

Ja, motivering är väl egentligen överflödig. En klockren sak att få uppleva. I filmens värld är det ett populärt knep för att etablera någons intellektuella överlägsenhet. I verkligheten är jag osäker på om det förekommer så ofta. Däremot finns det ju dom som kan spela 20 spel samtidigt mot olika utmanare utan problem.  Det är häftigt. Men inte lika häftigt som det här.

toronto_moving2

En kanadensisk man upplever det.

Trots att jag är uppväxt med ett hat mot shack, rankas det för mig högt upp på listan av saker att få uppleva. Mitt hat grundar sig inte i att jag tycker att det är ett dåligt spel. Tvärtom, jag hyser stor beundran för människor som bemästrar shack. Det beror snarare på att jag inte kan koncentrera mig på att lära mig något om jag inte blir väldigt bra väldigt snabbt. Och det går fan inte med shack. Man måste lägga ner hela sitt liv på det. Om man inte är som mannen på bilden ovan; ett geni. Det är antingen genom extrem genialitet/visdom eller genom extrem träning som man kan nå en acceptabel shackspelarnivå. Och ja, jag är fantastisk på många saker men jag är inget geni… än.

Mr+Burns+Evil+Laugh

En bild för att understryka att jag har geni-potential.

One response to “Topp 1000 saker att få uppleva #7 – Att kunna gå förbi ett par äldre män som spelar shack och genom att bara titta på brädet för en snabb sekund göra ett drag som försätter den ena i shack matt

Kommentera

