Konsten att vara vitsig i statusuppdateringar på Facebook.

Den behärskar jag inte. Hur gör ni, funny people? Jag skriver sällan statusuppdateringar av rädsla för att se ut som en idiot. Förra veckan testade jag ”That’ll do, pig. That’ll do.” Jag fick en som tryckte på gilla-knappen. Det är inte värt skammen ibland. Man tror att man är kul och att folk ska reagera ”ÅH! Han gillar Babe, det där är en mjuk och rolig snubbe med en maaaassa självdistans.” Men så blir det ju oftast inte. Ok, jag tänkte väl inte så, måste jag medge. Jag tyckte bara att repliken är fin och att jag ville dela med mig av den, utan några baktankar. Men folk kanske inte gillar när man hävdar sig själv som ”egen” och ”speciell” genom andra människors skapelser, helt enkelt? Eller så är bara Babe inte aktuell längre som kulturell referens?

Jag ser andra som statusuppdaterar dagligen och folk tycker varenda inlägg är hilariöst. Jag respekterar det, det är sannerligen en konst. Man kan inte vara för personlig och inte för uppenbart ”skojig” heller. Jag får hitta något mellanting. Jag ska testa nu, så fort jag kommer på någon.

Som tur är finns det folk som till och med är sämre än mig på det här med statusuppdateringar:

Kommentera

