You know what really grinds my gears? #6 – Folk som använder ordet ”random” för mycket.

Jag vet inte varför jag inte gillar ordet ”random”. Jag har ju till och med en kategori på bloggen som heter så. Förmodligen ligger det något traumatiskt bakom; exempelvis att jag har stött på ett gäng datanördar som använt ordet. Och så har jag tänkt ”Usch, blir jag en sådan om jag säger så?” Hemskt och fördomsfullt, jag vet. Men jag kanske är osäker av mig som person. Jag tycker att uttrycket är i paritet med att säga ”lol” i vardagligt tal eller att gilla Chuck Norris-skämt för mycket. Jag har visserligen vänner som stämmer in på de här kriterierna. Men det stör mig inte lika mycket då. För jag vet ju då att det är bra människor. Men ska man döma någon på ett första intryck, och det är ett överanvändande av ordet ”random”, ja då faller det för mig. Ja, för mig känns det helt enkelt väldigt internet, tror jag.  Det stör mig lite smått hur som. Och nu vet ni det.

Dessutom. Fjärde träffen på googles bildsök på ordet ”random” är en bild på Chuck Norris. I rest my case.

Kommentera

