Kortare observationer eller min dag i korthet.

…På systembolaget fick jag en godkännande/glödhet blick av kassörskan efter att hon tittat på mitt pass och sedan mig, som en före och efter bild. As if to say ”damn, you str8 up mackin.”

…Två hundar bråkade med varandra. När de separerats springer en dansk gubbe på 160 cm fram för att skoja med den ena hundägaren genom att imitera hundskall. Det låter mest väsande, likt en katt eller en orm. Han skrattar därefter belåtet. Han har ett ”hardy laugh”.

…Sebbe möts upp på banken. Allt löser sig efter att en bank käkat upp hans kort. En ung man säger ”knulla din mamma” till en lapp han ska fylla i. Missriktad ilska, kan tyckas.

…Ser en riktigt häftigt kvinna på ett café. C:a 55 år gammal, röker elegant medan hon håller sin pudel, med en tillhörande cappuccino framför sig. Ser bitter ut, på ett härligt sätt. Seriös. Lite Norma Desmond/Cléo Victoire-esque.

…Hittar Steve Winwood – Higher Love på vinyl. Äntligen! Även Glenn Miller!

…Är inne på Radical Sports för  att Sebastian ska kolla skor. Han hittar inget och säger då lite coolt ”Let’s bounce!” Jag blir generad av att en tjej fnissade åt det och skrattar till så att jag spottar kaffe.

One response to “Kortare observationer eller min dag i korthet.

Kommentera

