You know what really grinds my gears? #10 – Folk som säger ”Det är inte samma sak” när man har dragit en parallell. No shit, Sherlock?

Det är klart det inte är samma sak. Det är en parallell till något annat, som jag anser likvärdigt med det du påstår. Om du säger att åsnor bara har två ben kan jag likna det vid att förneka förintelsen. För att jag anser det lika idiotiskt och löjligt. ”Det är inte samma sak”, säger du, smart som du är, och rättar till flugan. ”JACKPOT!”, tänker du för dig själv, ”Nu har jag honom!”

Så här ser du ut när du säger det.

Självklart inte, Bozo. Istället har du gjort bort dig totalt med din tonårsrebellretorik. Ni vet som 13-14 åringar som börjar bli politiska och tycka så jävla mycket. De tror sig vara så jefla smarta helt plötsligt. Utan att inse att de är dumma i huvudet. Och föräldrarna skrattar bara åt dem och klappar dem på huvudet. Och med rätta.

Skämt och sido. Haha. Seriöst nu, skämt åsido så är det ett oerhört klumpigt sätt att säga ”Jag anser inte att din liknelse är apt (hittar inget passande svenskt ord. Haha.)” Säg det istället för ”det är inte samma sak”, för det vet jag redan. Jag är medveten om det. Det grindar mina gears när du gör det.

3 responses to “You know what really grinds my gears? #10 – Folk som säger ”Det är inte samma sak” när man har dragit en parallell. No shit, Sherlock?

  1. socialasituationer

    skämt och sido

  2. socialasituationer

    HAHAHA DISREGARD THAT, I SUCK COCKS.

Kommentera

