Topp 5 städlåtar

Idag städade jag lägenheten och behövde peppande musik för att motivera mig. Nedan följer listan på de jag fann mest passande.

(Jag har rankat efter vad som är bäst till syftet, inte bästa låt. Annars hade Sufjan knappast hamnat efter Jay-Z, haha.)

5. Sufjan Stevens – I Saw Three Ships

Det snöade utomhus så jag behövde lite julstämning. Riktigt uppiggande och mysig låt från det bästa julalbumet jag hört!

Spotifylänk.

4. Jay-Z – Run This Town

En väldigt het låt nu. Jay-Z har aldrig varit en rapfavorit även om jag har större förståelse för hans charm nu på senare dagar. Det här är hur som en power låt. Man får kraft känner ”We gonna run this town tonight!”

Spotifylänk.

3. Far & Son – Panik

Inte en grupp eller låt jag vanligtvis lyssnar på… Men passar sig för syftet tycker jag.

Spotifylänk.

2. Mighty Sparrow – Post Card to Sparrow

Bad om vänners hjälp för tips. Och den här fastnade verkligen. Supermysig att städa till. Tack till Emanuel för tipset!

Spotifylänk.

1. Shirley Ellis – The Name Game

Omengoth, så svängig låt. Helt fantastiskt peppande. Beskrivningen på youtube lyder: ”hot lady, fun tune”. Indeed. Lyssna själva!

(finns inte på spotify 😦 )

One response to “Topp 5 städlåtar

  1. The Name Game finns på grooveshark

Kommentera

