Topp 5 ord eller uttryck man aldrig hör längre

5. ”Ska vi va?”

Säger man aldrig längre. Bull.

4. Häck

Som i rumpa. ”Kyss min häck!”

3. ”Ba”

Han ba ”Hej!” å hon ba ”Eh, va?”

2. ”Muckar du med mig så muckar du med döden.”

Aah, minnen. Det fanns ju faktiskt människor som sade det här allvarligt. Åh, vad de lär skämmas idag.

1. Bauta.

Varför är inget bautastort längre? När man blir äldre (c:a 10-11) byts det gradvis till en användning av skitstort istället. För skit är ju häftigare, tänker man. Fel. Helt fel.

4 responses to “Topp 5 ord eller uttryck man aldrig hör längre

  1. bauta ar king! jag och sara satsade pa att ateruppliva det for typ lite mer an ett ar sedan men det dog ut ratt fort… igen. det kanske inte ar menat for vanligt folk.

  2. ja, lasse körde lite på bauta ett tag… det är ju i ärlighetens namn ganska lame. jag associerar det direkt med ullared, plankstek eller gambiaresor…
    ”ska vi va” var ju något som frekvent användes i sexan/sjuan vill jag minnas. idag känner jag att det har en mer sexuell innebörd, eller, kanske en mer filosofisk ”ska vi bara vara” – existera osv… hm… skriv mer påg!

Kommentera

