Saker som skrämmer mig: Antropomorfiska djur.

På wikipedia definieras antropomorfism som ”personifikation av mänsklig karaktär på icke-människor”. I wikipedias artikel om ämnet visas den här bilden:

Och ja, egentligen säger bilden tillräckligt. Fyfan att stöta på en sådan kanin. Det hela grundar sig i en mardröm jag hade som barn. Jag gick ut i köket och såg min mor. Hon hade ett hundansikte. Det var argt och allvarligt. Hon gick mot mig långsamt. Än idag så håller jag det som en av de hemskaste drömmarna jag upplevt. Jag tror att drömmen i sin tur grundar sig i att jag hade sett en tintin-film där tintin hallucinerar/drömmer eller något sådant om att han blir begravd levande av ett gäng mänskliga versioner av hans hund Milou. Var längesedan jag såg det. Men jag tror att det var så. Hur som skrämmer det mig väldigt.

AAAAAH!!!! HJÄÄÄÄLP!!!!

One response to “Saker som skrämmer mig: Antropomorfiska djur.

  1. socialasituationer

    hahaha. Läbbigt värre.

Kommentera

