Saker som gjorde mig glad som liten

Nedan följer en lista på saker som gjorde mig glad som liten.
  • Trycka på stop-knappen på bussen.
  • Wrestling.
  • Att kivas med min bror.
  • Känslan när man väl blev hämtad efter att ha varit siste man på dagis.
  • Blåa postlådor. (De gula var så tråkiga.)
  • Ljudet när man startar en Macintoshdator.
  • Fånga grodor och lägga dem i en hink
  • Nybäddade lakan som var sträckta eller inbäddade
  • Påskägg
  • Vara naken
  • Lägga pengar i gatumusikanters hattar
  • Åka på läger
  • ”Ny ryggsäcks”-känslan
  • Att vara ordningsman på dagis
  • Att vara ordförande på klassråd
  • Att leka charader
  • Nordmans ”Vandraren”
  • Midsommar
  • Potatis
  • Glassen man fick som belöning för att följt med och storhandlat på Wessels
  • Bygga legopyramider
  • Hockeybilder (Speciellt det lila glittriga på Peter Forsberg)
  • Släktkalas
  • När morfar skrev ut fina bilder till mig på datorn
  • Mintchokladtårtan som mamma serverade på födelsedagar
  • Tävla med cyklar runt dagis
  • Min hund Simba

Hoppas du gillade det.

4 responses to “Saker som gjorde mig glad som liten

  1. Tummen upp!

  2. Bra lista! Jag skulle också vilja önska en lista med saker som du tyckte var häftiga när du var liten. Typ dinosaurier och sågklingor..

  3. Japp. Den listan gillade jag!

  4. nu har det varit tyst.. väääldigt länge

Kommentera

